Meny
Søk
Hva ser du etter?
LUKK
Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta de siste oppdateringene om RUN, HOKA og løpeglede.
Ved å skrive inn e-postadressen din ovenfor og klikke på “Send meg nyhetsbrev” samtykker du til at vi sender deg informasjon om nye produkter og tilbud og at vi bruker e-postadressen din til å gjøre dette. Det er frivillig å gi dette samtykket, og det kan når som helst trekkes tilbake. Les mer om vår personvernerklæring.
Takk for din interesse for RUN.
Miljøbilde Miljøbilde

Løpeskolen

I denne serien på 7 episoder får vi tips fra vår egen Ola Korbøl. Ola kan betegnes som en supermosjonist, og før han begynte å jobbe i Run AS var det han vi henvendte oss til når det kom en ny HOKA-modell som måtte testes. Når han ikke er opptatt med teamet vårt eller arbeider på et HOKA-event er han ofte å se ute på løpetur, om det er for å trene mot et gateløp, 10 km eller halvmaraton.
SISTE FORBEREDELSER FØR LØPET
Ola gir oss noen tips til hva vi skal gjøre de siste ukene før løpet og på selve løpsdagen.

Siste harde kvalitetsøkt bør være ca 8 dager før løpet for å gi kroppen god tid til å restituere seg. Den siste uken kan man fokusere på roligere økter. Gjerne opprettholde antall økter, men redusere lengden på dem for å skape overskudd. De siste dagene før løpet er det viktig å gjøre det man er vant til. «Ikke finn på noe tull», er beskjeden fra Ola.

For de som skal løpe veldig langt så er det lurt å få i seg litt ekstra karbohydrater 1 – 2 dager før løpet for å unngå at kroppen går tom for energi på løpsdagen. Mat som magen er vant til og som er lett fordøyelig er tipset fra Ola. På selve løpsdagen bør måltidet inntas helst 3 timer før løpet, og det bør ikke være mat som kroppen bruker mye energi på å fordøye. Drikk mye vann og ta gjerne en energi-gel eller en banan den siste timen før løpet. Også underveis i løpet, og særlig i starten, er det viktig å få i seg nok drikke og næring for ikke å bli tappet for energi for tidlig.

«Slipp ned skuldrene og gled deg til løp. Lykke til!» - Ola.

FORHANDLERE
Se alle forhandlere

Gabriella Mathisen - Fra rus til verdens tøffeste ultraløp

Fra å være en liten jente med store drømmer, til å bli en voksen kvinne som lever ut drømmen, har livet vært alt annet enn enkelt for Gabriella Mathisen (34). Gasellen med de lette stegene. Fighteren som aldri stopper. Ultraløperen - og mennesket med den unike utholdenheten.
Les mer
Illustrasjonsbilde
Foto: Erik Johnsen

TECTON X
En nyvinning fra Hoka

Endelig er den her! Dette er en sko som har alt du kan drømme om i en terrengsko mener vi. I hvert fall hvis målet er å løpe lenge og raskt, i variert terreng. Tecton X er noe av det mest innovative og spennende innenfor terrengsegmentet i 2022! Vi snakker mye demping, karbonplate, Vibram® yttersåle og en fantastisk passform. Alt dette pakket inn i utrolige 239 gram!
Les mer
Illustrasjonsbilde
LØP TIL TOPPEN